A IMPORTANCIA DO COMERCIO CHINÉS EN ESPAÑA

21-2-2021

Todos coñecemos a gran relevancia que hoxe en día ten o comercio chinés a nivel mundial. Se botamos unha mirada atrás vemos que xa na antigüidade e na época medieval se estableceran importantes roteiros comerciais como o chamado “Ruta de la Seda” que fixera posible o intercambio de produtos exóticos orientales por outros produtos europeos.

Pero os camiños a través do continente asiático facíanse extremadamente dificultosos, polo que habería que esperar a un acontecemento de gran importancia que faría máis fácil o acceso dos europeos a aqueles produtos. Tal acontecemento non foi outro que o descubrimento de América e o establecemento de novos roteiros comerciais polos navegantes españois e portugueses.

La imagen tiene un atributo ALT vacío; su nombre de archivo es porcelana_rev-1.jpg
Porcelana antigua de Jingdezhen (provincia de Jiangxi, China).

Cando 1521 Magallanes chegou ás illas Filipinas e reclamou a sua propiedade para a Coroa española non imaxinaba que a presenza española nas illas ía durar máis de tres séculos e que significaría o establecemento dun importante roteiro comercial entre Asia, América e Europa a través do Océano Pacífico.

Os españois atopáronse nas Filipinas con comunidades de indíxenas de escasos recursos, que daban voltas polas illas cultivando, cazando e colleitando alimentos básicos. Tamén os españois tuveron que pasar fame e penalidades hasta que foron informados de que nas proximidades da primitiva Manila asentáranse comerciantes chineses aos que era posible comprar alimentos.

A importante función comercial que desempeñaban os chineses viuse incrementada cando se estableceu o chamado Galeón de Manila, que permitía levar os produtos chineses desde as Filipinas hasta o porto de Acapulco no virreinato da “Nueva España” (hoxe México), desde onde se trasbasaba por terra ao porto de Veracruz e de alí a Sevilla a través do Atlántico.

Recreacion do Galeón de Manila (Fonte elcorreo.com)

Os chineses eran os encargados de levar cos seus “xuncos” ás Filipinas as inmensas riquezas de Asia, como sedas, terciopelos, porcelanas e lacas de China e do Xapón, especias como a noz moscada, pementa e cravo das Molucas, trigo, fariña, pedras preciosas, perlas e jade da India e Ceilán, perfumes e marfil de Camboya, alfombras de Persia, etc. etc., produtos que se intercambiaban por prata americana, fundamental para a economía chinesa.

O descubrimento por Andrés de Urdaneta en 1565 do chamado “Tornaviaje” facilitou o establecemento do roteiro do Pacífico entre as Filipinas e Nueva España (México). (FONTE).

Da importancia do comercio coa China dá idea este documento do ano 1582 no que o bispo de Filipinas Domingo de Salazar cóntalle ao gobernador chinés de Cantón, a grandeza do rei de España, e pídelle en en termos respectuosos pero tamén de ameaza que reciba aos españois que van alí e que lles permita que establezan trato comercial:

Carta do bispo de Filipinas ao gobernador chinés de Cantón (PARES, Archivo General de Indias).

“La graçia de Dios que crio el cielo y la tierra y govierna todo lo que en ella se contiene sea en la guarda y amparo de v.m. y muchos otros a que he tenido notiçia de esos reynos que enttre nosotros llamamos la China y a los que estava tan apartado dellos como lo estan los reynos de Castilla de esos siempre e tenido esperanza de poderme ver en ellos para ttratar y comunicar con gente de tanta rrazon y periçia quanto me dizen ser los naturales dese reyno y ansi este Dios que govierna todas las cosas tuvo por bien se cumplir este my deseo y por orden del Rey de Castilla y del Sumo Pontifice de Roma a quien todos los cristianos estamos sujetos me enbio a estas yslas de Luzon por obyspo y pastor de todos los que en ella biven y en todas las demas yslas a ela comarcanas avra como siete meses que llegue a esta ysla donde biven muchos naturales de ese Reyno de la China y ottros muchos que en sus navios an venido a ttratar y conttratar con nosotros los quales procuro sean bien tratados y que de nadie reçiban agravios y los ttrato y favorezco como propios hijos según que que de ellos podra v.m. ynformarse porque este es mi officio y no ottro alguno. Es el Rey de Castilla uno de los mas poderosos principes que el mundo tiene riquisimo de oro plata y perlas y piedras preciosas tiene asu mandar la mas belicosa gente que ay en el ansi por mar como por tierra y contener su asiento más de çinco mill leguas de aquí. Es tan temido y obedeçido de sus vasallos como si presente le tuviesen. Quando aca me envio me mando que ttratase con los governadores de ese Reyno dexasen ttratar y conttratar a sus vasallos en el para que desta manera nos conozcamos unos con ottros y lo que ay en aquel Reyno se comunicase con ese y lo dege con el de lo qual no puede dexar de venir mucho bien a entrambos los Reynos: para ttratar esto enbiamos el governador que aquy esta en lugar de el Rey . E yo que estoy en lugar del Sumo Pontifice de Roma a un padre de mucha calydad y de quien aca hazemos mucho caso para que ttrate lo arriba dicho y otras cosas que lleva por memorya al qual dara v.m. tanto credito como a nosotros mismos que fueramos a ttratarlo y pues los mensajeros enttre todas las naçiones del mundo son libres razon sera que este padre que lo hes seades bien y de todos los de ese Reyno tanbien ttratado como aca es peramos lo sera y que siendo con brevedad muy bien despachado nos le an de tornar a enviar sano y salvo como aca hazemos a los que de ese Reyno vienen. El sumo Dios guarde la muy Ilustre persona de v.m. y le conserve por muchos años en la feliçidad que desea de Manila.”

A %d blogueros les gusta esto: